torsdag, april 12, 2007

Grattis Linnea!

Idag fyller Linnea år!! :)

Detta firade vi tidigt på morgonen med frukost på sängen och paket i famnen. Efter några tappra försök att rensa halsen från "skit" så kraxade vi nästan "vi gratulerar" utan några anmärkningar som helst. :) Vi delade ut presenterna som bl a bestod av fjärrutlösare till kameran, makroringar och presentkort.
Linneas föräldrar skulle iväg till jobbet tidigt och vi var lediga så vi valde att slänga oss i sängen och somna om igen...

Lite senare på dagen styrde vi kosan mot Löberöd. Vi fick låna Linneas föräldrars fina volvo v70 och jag fick brumma! :D Det är en fullt utrustad automatare som är helt gudomlig att köra. Farthållare är något som alla bilar borde vara utrustade med! Änniwäjs!
Anledningen till att besöka Löberöd stavas Scrap Addicted. Och det är just vad Linnea är! Helt och fullkomligt tokig i scrapbooking! Och hon är dessutom riktigt grym på det med.

När vi kom in i butiken så såg jag hur hennes ögon började tindra likt ett barns i en leksaksaffär. Papper, papper, papper! Så mycket papper och i alla olika typer av mönster man kan tänka sig! Jag fick agera kundvagn och höll de ark som Linnea valde ut. En stadigt växande hög kan jag dessutom berätta. :) Jag tror det hela slutade på ett tjugotal papper, men jag är inte helt säker.

Linnea hade sedan tidigare bestämt att vi skulle ha grillat på kvällen. Jag älskar grillad mat! Vi skulle ha fläskfilé och hemlagad potatissallad så vi putsade filéerna och la dom i marinad. Vi dukade upp ute i familjen Anderssons lilla trädgård och åt således ute för första gången år 2007. 12 april är med andra ord ett väldigt fint datum! :) Efter maten väntade en riktig smaskig tårta som Linneas mamma hade gjort. Marängbottnar varvat med smörcreme, grädde och som krona på verket en massa smarriga hallon!
Yumm Yumm Yumm säger jag!


Tårtan som Linneas mamma gjort var helt underbar! Här ett foto av den.

På vägen hem stannade vi och fotade en hel del också. Här nedan hittar du några av fotona jag tog.

En snigel på väg hem.


Den blå kulan såg ensam och spännande ut.


En mor visar sina "barn" hur det går till att beta.


Imse vimse spindel...


Kontrast är allt jag har att säga.

Ha det gött! :)

Inga kommentarer: